mandag 20. august 2007

GJESTER

I dag har jeg vært velsignet med mange besøk. Første som kom i morres var ho Else Marie - ho trengte både en dusj og litt mat. Ho hadde vært oppe siden kl 0500 i morres - Ho og sykepleiestudentene hennes fikk huslyd - de fikk et hus på deling hos Habari Maalum - 40 sykepleiestudenter i ett hus - det ble å ligge 2 og 2 på madrasser og lite privatliv - som æ være på leir sier Else Marie, men kjekt å ha noen å besøke hvor man kan få stelt seg litt i fred og ro og ikke minst få ei skjeva og litt kaffe....Senere på dagen fikk jeg besøk av 2 tyske jenter som nå har vært å jobbet et halvt år på et barnehjem her i byen - de reiser hjem til onsdag, så det var jo litt trist da.
I kveld hadde jeg naboene mine: Ove og Eivind på besøk - kveldsmat.
Nå i 2230-tiden kom 8 unge koreanere fra Korea til gjestehuset. De skal være her en ukes tid. Fikk telefon at de var forsinket, så jeg var ute til nattevaktene med nøkler, men hørt de kom nå i stad.
Jo, det er veldig kjekt å være her.
Vi har også 2 medisinstudenter fra Tyskland boende noen dager på gjestehuset - de har just fått reparert bilen de har fått tak i. Da de skulle komme hjem i ettermiddag, ble de sittende fast nede i veien her - det har regnet noe veldig. De er ikke vant med 4-hjulsdrift, så de måtte ha litt hjelp. Nå får de trent seg litt før de skal kjøre til Haydom i slutten av uken.
Og på bokbutikken går det unna med Bibler og Sangbøker og litt til - Biblene går som "varme hveteboller".. utrolig. Det har vært møtevirksomhet her i området og det gjør at mange vil ha bibler - utrolig kjekt - stadig kunder innom....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Reidun! Takk for kortet frå -Africa :-) Eg kontakta NLM for å få telefonnummeret ditt, men alle eg fekk var feil... Har du telefon eller?? Utsyn vart ei redninga m blogspotn:-)
FLOTT side du har laga deg.
Guds signing over dagane i Africa!
Klam frå Bodil

Anonym sa...

Hei Reidun,
For et flott blogg side du har! Det var gøy å oppdatere meg på noe av det som skjer i ditt liv. Jeg misunner deg all besøk og kos med alle slags mennesker. Du vet jo aldri hva dagen kommer til å bi på. Så skjønne valper - Kåre må se disse. Vi gir vekk Thea på søndag pga at vi begge kommer til å reise en del.

Ønsker deg masse flere besøk og kos, klem Pamela