lørdag 1. november 2008

KRIK

Nei, verden er ikke stor og ikke har jeg engasjert meg noe i KRIK eller Chrisc som de heter i Tanzania.
Men fordi jeg har vært i Arusha, så har jeg fra tid til annen møtt endel som er med i dette kristne idrettsarbeidet.
Og i år så viste det seg at ettåringen Trond er aktiv med der og så viste det seg også at den nye familien som kom ut, der var ektemannen ansatt i 20% i KRIK. Det er en aktiv gruppe i Arusha og noe mer har jeg ikke tenkt på det, bare at det er jo flott.
I dag var jeg invitert til frokost hos Kari og Johannes Olafsson sammen men noen afrikanere.
Nå er det sånn at når ho Kari inviterer gjester, så vet du aldri hvor mange som egentlig er invitert. Der møtte jeg en ung kvinne som viste seg å være søster til dr Kjartan Krogedal på Haydom.
og KRIK da? - jo disse jentene fra afrika er på utveksling via strømmestiftelsen og KRIK. Brenda er fra Uganda og

damen på bilde her er fra Arusha og heter Ritha og bor ikke så veldig langt fra misjonsstasjonen vår.
er det ikke utrolig hvor liten verden er og hvordan det av og til er som det går en rød tråd i livet..
og dette tilfeldige møtet startet ved at jeg var på LMF (lærerinnenes misjonsforening) i går og fortalt fra litteraturarbeidet vårt i arusha og der traff jeg på Kari som da lurt på om ikke jeg kunne komme til frokost kl 10.00 i dag......
forunderlige Gud.... for en velsignelse i hverdagen...

Ingen kommentarer: