søndag 23. august 2009

JAKTFEST

I går var det fest på låven "slakteriet". Jaktlaget vårt er 30år og det må jo feires. Birger jaktleder gjennom alle disse årene innbød alle som har vært med - eller spist elgkjøttet - til fest - meny: selvfølgelig elgsuppe og kaffe og kaker - og bildeserie gjennom disse 30 årene.
og alle bidro, Jan Arild ledet festen og Åse sørget for kaffen og æ hadde ansvar for pynting og kaker...

Her er brødrene (og enda er det 2 til) som har vært med siden de var så store at de kunne gå i skogen. Faren dro de med, og alle har felt elg - flotte gutter
her er utdrag fra forsamlingen - vi var ca 50 med stort og smått..

min far og mor fikk hver sin diplom, min far som slaktemester og min mor fordi hun sørger for at vi har lapperøre til kaffepausen..
Sigbjørn stiller alltid opp - han er veldig god til å gå drev på ulent terreng...
og hva var vel jaktlaget uten kvinner. Vi går drev, slakter, har med kaker osv osv... og jeg har faktisk skutt elg - og det fikk jeg også diplom for, for ingen andre skutt elg med anlegg på fenderen....

1 kommentar:

Marit og Leif Thingbø sa...

nå har jeg lest meg gjennom hele sommeren din, og det er utrolig koselig oppdatering med mange høydepunkt. Du e best Reidun! Kjekt å se bilder og finne masse kjente ansikter. Lykke til med ny høst...jeg sitter på gesti i Arusha. Skal videre til Katesh i morgen....yea! ni mimi BIBI