søndag 18. oktober 2009

En jaktdag til

Tidligere denne uka fikk jeg telefon fra jaktleder Birger om jeg var interessert i at vi hadde en jaktdag på lørdag. Det var flere som kunne tenke seg og været var lovende. Selvfølgelig ville jeg på jakt. Det var bare å finne fram børsa og jaktutstyret. Kjørte opp til Åseral grytidlig i går morres. Det var minusgrader hele veien opp, men bart på veiene, så det gikk bra på sommerdekk...
Og været var bare fantastisk, men det var ikke mye elg vi så. Jeg var så heldig å oppdage en kalv da vi hadde siste drevet, men den ble så redd da den så meg at den snudde brått og satte av gårde før jeg fikk ladet børsa. En av de andre så den også, men den klarte å slippe unna. Så da får vi den kanskje til neste år.....

MEN vi hadde en fantastisk tur på heia. Det flotte været og mye trim - her fra første pause - jeg hadde med meg kaffepulver fra Afrika - det falt jammen i smak hos jakterne. Så nå har jeg bestilling på mer kaffepulver...

Serengetti kaffe var altså helt topp å ha med på jakt













Vi hadde en lang lunsjpause med bål og pølsesteiking og se hva disse gutta har med seg på jakt...





De hadde varm kakao og krem på sprayboks..... Det gjelder å kose seg på tur....
Gleder meg alt til neste års elgjakt - 25 sept 2010.

Ingen kommentarer: