torsdag 19. april 2007

I ARUSHA

Vel, så er jeg framme i Arusha. Jeg satt på med Tone Jåtun (de jeg overtar for) og 2 av barna hennes. Vi delte på kjøringen - jeg tok første økta fram til grensa - ca 15 mil og ho tok siste økta på 10mil. Det gitt greit på Namanga grensa også - jeg ordne med passene og Tone ordnet med bilpapirene - og i løpet av 15 minutter var vi igjennom på Tanazania siden. Slapp unna alle damene som skal selge smykker og dill. Kanskje fordi vi ikke kom samtidig med noen busser....
Så hadde Reidun (no 1) ho jeg skal dele hus med, laget middag.
Jeg fikk pakket ut min bagasje og fikk tingene min på plass og etterpå MÅTTE jeg bare hvile -var helt utslitt og hodepine, men klarte meg igjennom kaffevelkomsten etc, men så bar det rett i seng.
I ett-tiden på natta våknet jeg av skudd - trodde nesten det var overfall. Hørte skriking og skyting og det virket som det var enten hos oss eller naboene. Vaktforsterkninger kom og det var ikke hos oss. Men noen naboer som hadde tjuer på besøk. Ikke noe kjekt, så nå regner vi med å bli litt mer oppdatert i løpet av dagen på hva som skjedde. Vi er i hvert fall glad for å ha både englevakt og gode vakter. Ikke noe kjekt når tyvene bruker våpen, så det ble litt av en førstenatt....
Skriver mer senere og da skal jeg få tatt litt bilder fra området og byen.
Skal på shopping i ettermiddag - må få litt toalettartikler etc..... og så haster det med å få avsluttet regnskapet for 2006 - det er ikke helt på plass, så det er også en utfordring for meg som ikke har ført regnskap på noen år.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Reidun

Dette hørtes skremmende ut. Pass godt på deg selv. Ellers misunner vi deg. Her er det snø og kuling i dag. Bitkaldt. Nyyyyt Afrika. Kjekt at du har fått blogg, så kan vi følge med

Rigmor og Terje