tirsdag 5. juni 2007

HUNDEHOLD

Her på stasjonen så har vi 3 hunder - en hanhund og to tisper. Her er tispene - hannen ble sur fordi vi har tatt på de halsbånd - umulig å håndtere de hvis vi ikke har bånd på de. Og helt uproblematisk er det da ikke heller med tisper og hanhund- i hvert fall gir det merarbeid.
For det første så går de ikke så veldig godt sammen - en av tispene holdes utenfor og det medfører at ho helst ikke vil inn i buret på morgenen. Nattevaktene slipper de ut om kvelden og gir de mat og tar de inn på morgenen når de har gjort jobben som vakthunder. Jeg tenkte at dette burde da være enkelt og vi har en som tar seg av dem ellers med vask og renhold etc. MEN her om dagen kommer han og sier at han tror i hvert fall en av dem er drektig - du verden og jeg som trodde hannen var kastrert... men ved nærmere etterspørsel, så er han ikke det og vetrenæren har angivelig sagt at vi har gode avlshunder..... Vel jeg har i hvert fall mer enn nok å gjøre, så hva skal vi gjøre... nå må jeg få tak i vetrenæren og få råd. Noe avl har jeg ikke tenkt å drive med disse månedene...... men hunder MÅ vi ha i vaktholdet....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære storesøster
Ja du ordner og fikser, så dette går nok også. Vi har knallfint vær i Oslo nå om dagen, så det er sol og vann som teller.

AMO sa...

Ja, lykke til med nattevåk/bråk i hundekurven på verandaen - full av småhvalper.
Hva heter hundene forresten?