lørdag 15. september 2007

Kontornøkkel i vranglås

I dag trodde jeg det skulle bli en grei lørdags formiddag på kontoret - Joakim var glad han skulle ha fri. MEN da jeg kom på kontoret kl 0800 så stod det en nøkkel i låsen og døra var bare ikke til å få opp. Det viste seg at piloten hadde hatt problem og bare måtte la den stå i til jeg kom. Han hadde ikke tid å fikse noe for han skulle fly til Haydom. Døra var bare ikke til å få opp og jeg måtte få tak i Joakim og flere med kom. Vi prøvde vinduene for å la en av jentene til Joakim gå igjennom gitteret der, men det var bare ikke mulig. tilslutt endte vi opp med at vi måtte løsne et av de små vinduene nær døra og så slå i stykker låsen med en hammer jeg hadde. 2 timer brukte vi nesten på å få opp kontordøra. (og alle nøklene til rundt omkring ligger også der inne på kontoret, så nå kan vi kanskje få et enda bedre sikkert system etter dette - det er aldri så galt at det ikke er godt for noe..)
og Joakim kjørte til byen og fikk tak i ny lås og da fikk vi også se at nederste låsen aldri har vært i funksjon, for der passet ikke låsen når en vred rundt nøkkelen, så nå fikk han fikset det også, så har vi ekstra lås hvis det røyne på igjen....

Vakta vår var også veldig hjelpsom - han kan også litt om sikkerhet osv...
og Joakim må få en annen lørdag fri.....

Ingen kommentarer: