fredag 12. september 2008

Mye på en gang

Nå har jeg just vært på gjestehuset og tatt imot Kjellfrid som skal ut igjen og hjelpe til med iraq opplæringen og kl er blitt 23.oo.
I dag har det vært bare DEN dagen da alt skjer.... igår oppdaget jeg at ledningen min til fotoapparatet var forsvunnet. Den har havnet i flyttelasset til piloten og han har da reist til Dodoma for å få tilbake flyve-løyvet sitt for MAF.
Så er strømmen borte på kontoret og da må man finne andre oppgaver enn dem man hadde tenkt å gjøre - for ikke virker internett og datamaskinene... så da er det greit å få ryddet litt, men så blir strømmen borte det meste av dagen og så viser det seg at vi heller ikke får startet generatoren. Starteren virker ikke. Så er det å få tak i en som kan se på det og fikse det. Heller ikke gjort i en fei. Da er det godt med gode venner her som har bodd her i mange år som en kan spørre, så nå har jeg funnet en "fundi" som skal komme lørdag å se på problemet....
Men Trond og jeg har fått ryddet masse i gamle saker som bare står å hoper seg opp her. Hadde mye gammelt og gjestehuset har vi fått ryddet. Bildene jeg hadde tenkt å legge inn her får komme senere.
I dag er det akurat en uke til jeg setter meg på flyet hjem. Har masse ting som skal gjøres før det, men lørdag skal jeg treffe Jorun og familien. Vi skal spise lunsj og så tar hun med seg hjem en bag for meg, så da går det bra med bagasjen min neste uke tenker jeg...
Haydomlastebilen var også kommet i kveld så jeg. De bruker å sette den her hos oss siden vi har så godt vakthold. De hadde med seg container som skal til Haydom. Joakim har fri noen dager så i morgen blir det Trond og meg i butikken. Mary på kontoret har også fri på lørdager, så det blir jo spennende for oss å klare oss alene med alle kundene, får i hvert fall praktisert swahili...

1 kommentar:

AMO sa...

Haydom lorryen står garantert ikke på tunet ditt neste helg, men forhåpentligvis er ledningen til fotoapp på plass.
Et ønske før du vender nesa nordover: Hvordan går det med hundene dine?
God helg - og ei god arbeidsøkt til uka