fredag 6. mars 2009

Arusha igjen

Så er vi i Arusha, tilbake på misjonsstasjonen, og det ble et hjertelig gjensyn for min del. Veldig gøy å treffe mine tidligere kollegaer igjen, både flagg og blomster og kaffe kl 1700 på varandaen.Vi startet grytidlig fra Nairobi, sjåføren vår hentet oss kl 0630 for å kjøre oss til Arusha-bussen. Selve turen til Arusha tok vel 6,5 time totalt.

vi må fylle ut endel papirer når vi skal krysse landegrensene, og da spør de ikke etter bilnr på bilen, men flight nr.....
Nå var det også kommet et nytt system for oss turister, vi måtte fylle ut søknadsskjema for visa og så scannet de inn bilde på selve visa som de limte i passet - man skal ikke ha mange slike turer før passet er fullt..... vel, vel, den tid den.....
Jorunn lurte på om det var mye punkteringer med disse bussene, og jeg fortalte stolt at det har jeg aldri opplevd disse årene jeg har brukt buss, men i dag ble det da første gang. Da vi kom til Oldonyo Sambu, så eksploderte nærmeste framdekket... se selv...

og da var det alle mann ut av bussen og så sitte ned eller stå å vente til mange gode hender fikk skiftet dekke, heldigvis var reservehjulet på plass...

Det var kanskje ikke så rart at det ble punktering, for nå er legges det nye veidekke både på Kenya og Tanzania-siden. Veldig mye omkjøringer og støv mens det pågår, men det blir nok bra om ett år eller to.....

I morgen (eller senere i dag er det vel helst) så blir det bytur og shopping, det er bare å følge med på en spennende weekend... hører det snør på sørlandet... her har vi det deilig og varmt.....

Ingen kommentarer: