fredag 26. oktober 2007

LITT AV HVERT

Her skjer stadig noe -kampen med termittene er enda ikke over - de bygger og bygger - disse "husene" startet de på i løpet av en natt...må jo si de er flittige ja... men vi vil bare ikke ha de her.... (det er vel ingen som egentlig ønsker de) - kan se ut som vi har termittår i år..... så fremdeles sjekker vi tomta her hver morgen....

og nå har bougenvilla hekken jeg fikk klippet helt ned begynt å spire - det går fort gitt, men så har vi vært flittige til å vanne og nå komme snart regntiden tenke jeg og tar over.....
Det er utrolig flott her nå - jacarandaen i full blomst.... prøver å fortelle de "unge" det, men de sette nok ikke pris på det før de har vært her ett år og sett alle "årstidene"....
nå begynner også flammetreet å blomstre - det er utrolig når hele treet står i disse røde flotte blomstene....
så har jeg da begynt så smått på avviklingen og forberedelsene til at nye skal overta her... og da syntes jeg gardinene måtte vaskes, så nå er alle vasket - fikk Mary (regnskapsføreren vår) til å hjelpe meg...

og mens jeg gjorde det, så fikk han Leif og Ove bruke dataen min - der også var det nå ganske så rent og pent.....

Gjester har vi stadig her pga gjestehuset, og det er så koslig... Kirstine og Kevin fra Dyreparken i Kr.sand har vært innom noen ganger og de overnatter i landroveren sin. Nå setter de kursen videre mot sør - skal ende opp i Sør-Afrika..... komme hjem til våren, så da satse vi på at vi får til en mimrekveld.....

Ellers er det rett som det er innom misjonsfolk som skal besøke misjonsstasjonene våre - her er det 3 ungdommer fra Rogaland som skal være med Marit og Leif Thingbø ut i bushen....
En ny uforutsett utfordring har vi fått når det gjelder hundene her - prøvde å ha de 2 store sammen med de 2 små - det ikke ikke noe bra - den store tispa forsøkte å "kverke" en av valpene. Det samme hendte i går, heldigvis hadde vi de store i bånd... vi fikk heldigvis skilt de og siden dette nå har hendt 2 ganger, så må vi nok tenke nytt når det gjelder antall hunder her på stasjonen...
Valpene ble veldig skremte stakkars.... vi får se, nå er de i hvert fall adskilt inntil vi finner en løsning... noen gode råd???... (jeg fikk en "hundetann" inn i låret i basketaket - ikke noe kjekt, men såret er renset og vaksine tatt, så det går vel bra....)

1 kommentar:

AMO sa...

Fantastisk med trærne på denne tiden - både i sør og i nord.
Lykke til med den nye hekken. Håper ikke teremittene får smaken på den . . .