søndag 8. juni 2008

FARVEL OG PÅ GJENSYN

Det ble noen travle dager før jeg nå reiste hjem på fredag. MEN avskjedskaffe/lunsj MÅTTE vi jo ha, og siden det var fredag, så ble det en fantastisk god Pilau, og siden det var jeg som skulle reise, så bakte jeg også en ekte sørlands blaudkage...
3 lag og skikkelig krem og bringebær...
kvelden før inviterte Joakim og Melania meg på kveldsmiddag. Det er alltid så kjekt å komme til de, og de har alltid gjester boende hos seg, så en treffer stadig nye folk der.

Joakim og Melania og familien er de som er stabile på tomta vår, så de vil være der når jeg kommer tilbake....
og barna deres ....

Subira eldstedattera er blitt flink på msn, så hun holder jeg kontakten med via messenger.... godt for henne også å praktisere engelsken.
Neema gjør en kjempejobb med hunden (Thana) til piloten... nå i august så flytter Eivind (pilot) og Thana til et hus i nærheten, men jeg tenker Thana kommer til å savne Neema, hun er så flink til å stimulere han i leke og forstår han så godt - han er jo helt døv, så flyttingen blir ikke lett for han nei...


og mt Meru viste seg også fra sin beste side før jeg reiste
Det samme gjord Kilimanjaro, men siden det var jeg som kjørte til flyplassen, så fikk jeg ikke tatt bilde, men det var et fantastisk syn å få på vei til flyplassen....
Det var ingen vanskelig avskjed denne gangen, for om 2 måneder er jeg tilbake

Jeg gleder meg virkelig til jeg skal tilbake, billett er bestilt med avreise 15 august med retur 20.9.... og ikke via Kenya, men direkte til Tanzania. Det var bare så fantastisk å slippe ekstraturen via Kenya. Kilimanjaro flyplass kan anbefales, der fungerer det veldig bra nå.

Ingen kommentarer: