søndag 9. november 2008

JOLEMESSE OG LITT TIL

Nå er det julemesse tid. I går tok jeg med meg foreldrene mine og kjørte 1,5 time til Åseral på julemesse. Det var fullt hus. Store å små var engasjert og masse folk. Det gikk unna med både loddsalg og matsalg. Også hyttefolk var innom og fikk seg god mat og noen lodd.
Lognavaten grendehus var stufullt.. De hadde ordnet med bord, så en kunne sitte der hele dagen og kose seg med deilig mat fra koldtbord og kakebord.. totalt den nette sum av kr 90,- inkl kaffe - utrolig deilig og alt hjemmelaga...
til og med i ganga var det fullt...og de unge var engasjert i loddtrekningen - de kom rundt med det som var vunnet - masse flotte produkter, inkl gode kasser med tyri-ved til opptenninggsved....
For et par uker siden var jeg i bursdag - og det var også oppe i landet - i Audnedal på hytta til ho Gudny. Det var kjempekoslig..
Hytta er helt ny - ferdig i januar i år..
og så må jeg bare fortelle: var innom butikken her i går og fant til min glede Papaya - noe av den beste frukten jeg får... da jeg kom til kassa, så sier dama: jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at den koster kr 58 pr stk. Kjempedyrt, men jeg måtte bare ha.....

Ingen kommentarer: