lørdag 7. mars 2009

På byen.....

I dag har vi vært på byen, noe så greit som å ha bil (tusen takk John for at vi får låne bilen din). Første stopp er minibank, det er ikke lite vi har tatt ut, det finnes ikke hverken bank eller minibank på Haydom, så vi må ta ut nå for de neste 3 ukene før vi reiser på mandag
og så er det bare å nyde livet, her på kafe ved Shopwrite (chocolate temtation, men det ble bare med kaffe)..

så bare det videre til cultural heritage hvor det var armbånd som stod på programmet - de skal til utloddning blant venner når æ kommer hjem.....
Nå er veien til misjonen rene autostradaen... (det er naboen som har fiksa veien)
bare velstand....

og damene i svingen sitter fremdeles og hakker stein til pukk....
Det er fantastisk med disse dagene i Arusha med eget hus til disposisjon. Vi nyder å drikke kaffe på varandaen mellom byturene...
I kveld ringte jeg til piloten og lurte på om vi ikke kunne komme på besøk... han bor noen km unna.. og det var bare å komme.
I tillegg fikk jeg tigget til meg en flott steik (håper på at det er antilopekjøtt) Det skal vi ha med til Haydom på mandag til en utsøkt middag... godt med gode venner som kan dele med seg... tusen takk Eivind...
Han har fått det riktig så koslig i huset sitt
og til Jarle spesielt: dyrehodet ditt ligger der enda og det går an å få papirene på den slik at du kan få den hjem til Norge om du vil.....

1 kommentar:

Elisabeth sa...

ÅÅÅ himla heldig du er. FOr meg har det vært litt kjipt å komme hjem, for å være ærlig. Er så full av opplevelser og refleksjoner. Mens her er alt med det samme som da jeg forlot det... HAdde ikke lyst å reise hjem, så det ble tårevått på slutten...
Håper dere får et fint opphold. HIls gjerne til Michael, MArissa og spes til Barthelomayo, for han fikk jeg ikke sagt hadet til...

Elisabeth