lørdag 3. oktober 2009

Jakt igjen

I dag var det jakt igjen og i det slapseværet. Jeg kjørte til Åseral i går kveld fordi det var meldt snø og miniusgrader i natt, og jammen var det snø da jeg stod opp og kjørte kl 0630... men det gikk greit, selv om jeg hadde sommerdekk - bare veier....
Jeg gikk både drev og satt på post, og i dag så vi faktisk noe mer elg.
Her er usikten fra min post.... og mens jeg spent satt og ventet på at elgen skulle komme til meg så jeg kunne få skutt, så hørte jeg smell fra en av de andre postenen. Tenke VI fikk en elg til.... en god følelse...

og så var det ned å slakte - dvs få av skinnet.... så ei lita elgku ble det og litt kjøtt på deling til mandag...

I dag var både jeg og Aina på post, det er bare vi av jentene som har gjevær og skyter og da finnes det ikke dårlig vær - bare dårlig klær. Vi var helt gjennomblaude og frøs og hakket tenner - men det gjorde karene også......


Nå har vi avsluttet jakta for i år - de dyra vi har igjen på kvoten, de får gå til neste år - kanskje det blir noe mer elg da, for vi så endel elgkyr........

Ingen kommentarer: