lørdag 6. mars 2010

Bilkø

Vinter har sine utfordringer. I går var jeg og en kollega på jobbmøter i Farsund. Det hadde vært informasjon om at det ville bli endel snø og at det igjen hadde vært trøbbel på E 39 pga trailere. Mellom Mandal og Søgne ble vi stående i kø - fra kl 1600 - 1725 uten å komme av flekken (vanligvis hadde vi brukt kun 30 min hjem fra der vi ble stående). Jeg mente vi skulle snu og kjøre tilbake og ta ytterveien til Søgne, men min kollega er veldig, veldig tolmodig av seg... men etter 1,5 time og nyheter om omkjøringen lenger fremme, samt at det var 13 trailere som stod fast i diverse bakker, så ble vi enige i at jeg skulle snu og ta ytre veien til Søgne.
Da vi kjørte tilbake var det flere km-lange køer bak oss også.... så vi tok ytreveien og kom greit hjem selv om det lå endel snø i veien (vi hadde helt ny golf og gode dekk). Av og til kan det være bra og ikke være for tolmodig heller.... Men der var mange tolmodige billister i går - det var ingen kø da vi tok omveien - ingen biler foran og ingen bak - og møtte bare noen ganske få.... det kan av og til lønne seg å bruke hodet...
og i dag er det igjen kjempevær med sol og blå himmel - tror æ må komme meg ut på ski...

Ingen kommentarer: