lørdag 17. mai 2008

17mai

17. mai må jo feires, og i dag morres fikk jeg heldigvis bakt en kake til før strømmen gikk og jeg måtte på kontoret. Fant ut at arbeiderne måtte også få kake og formiddagkaffe på 17. mai.
Arbeiderne satte stor pris på å få delta litt i feiringen vår. Kake slik vi har den med krem osv er de ikke så veldig vant med nei, men de har jo mange års erfaring med vår norsk kultur da...
Vi fikk unna masse i dag, på tross av regnet. Plenene ble klippet og gressklipperen går og går og de klarer til og med å fikse den når den stopper.... får se hvor lenge det holder da. MEN hundene fikk ikke sitt vanlige bad, for kaldt og regnfullt til det, så det må tas på mandag, men de fikk da gode kjøttbein i matgryta si...
Hjelp til pynting av kaka fikk jeg også. Neema satte stor pris på å få piske krem (takk og lov for egen generator) og se hvordan vi lager "blaudkage".

og jeg tror alle satte pris på litt kake som avslutning på arbeidsdagen, de tok nå 2 stykker alle sammen, minstejenta til Joakim, Linda likte i hvert fall kaka....

og i ettermiddag kom våre amerikanske venner -alle kom enda det var heller vanskelig å komme opp veien vår nå når det regner så mye, men de fleste har da 4hjulstrekk (naboen vår satte seg fast og kom ikke opp i formiddag), vel gjestene satte pris på rømmegrøt som noen kjente til og andre aldri hadde smakt... og blaudkake hadde vi også til de...

endelig fikk jeg da noen til å ta et bilde så jeg også kunne være med....

og nå i kveld var vi så mette at vi ikke engang orket å grille, så det utsetter vi også til en annen dag... nå går generatoren så det suser, den durer i vei. Spørs når strømmen er tilbake, kom rett før midnatt...

Ingen kommentarer: