fredag 16. mai 2008

En heller god uke

Det har vært en travel uke, mange ting som skulle ordnes. I dag kom endelig fundi (reperatør) for å fikse plenklipperen, grasset bare vokste og vokste og Joakim nektet å kalle på flere reparatører, vet ikke hvor mange ganger den gamle maskinen er reparert. MEN siden det er vanskelig å få tak i ny (har bestilt) så MÅTTE jeg bare få klippet dette lange gresset, det er tross alt 17.mai i morra og vi får gjester.
og jammen fikk han sevev på maskinen og han fikk også undervist mine medarbeidere hvordan de selv må se etter maskinen. Jeg fikk i hvert fall sørget for at plenen rundt rundkjøringen ved kontoret ble klippet, så ser det litt fint ut om den ikke virker i morra....så var jeg i byen også - har vært der noen ganger denne uka. Det viktigste nå har vært å få orden på samarbeidet med kirka når det gjelder sangbøkene. I over ett år har de hatt problem med å betale sine bøker, men i dag fikk vi til en grei avtale for begge parter, så på mandag kan vi endelig få levert sangbøkene til de....
men for en utfordring å kjøre i byen nå - stadig køer og småulykker - her fra hovedgata hvor det bare var å få snudd og finne en annen gate - godt en er kjent...

Ove og Joakim har vært til Lushoto og solgt bøker og hentet penger for bøker... de skulle reist onsdag, men fordi vi måtte vente på noen sjekkbøker fra nairobi som ble forsinket, kom de seg ikke av gårde før torsdag morgen... og så fikk en av kundene våre haike til byen....
Hunden til piloten er ikke særlig veloppdragen, men så er det ikke så lett heller når den nesten ikke hører, men nå er han trent til å sitte.. piloten trener litt med han hver dag, vet ikke helt hvor seriøst det er, men morro er det....

Det var en veldig god følelse at endelig ble det orden på alle disse sakene mine som har gnagd så lenge... tror det også har å gjøre med at jeg fikk lagt det fram for Gud i går på bønnemøte. Selv om det bare var piloten og jeg, så hadde vi nå møte. Også piloten ser ut til å ha fått svar på hus til høsten, han kan antagelig få leie hus hos svenskene - utrolig bra.
og i morgen er det 17.mai feiring. vi starter ikke før kl 1600 - nå har jeg bakt bløtkakebunn, youghertkake og kokt rømmegrøt - det er litt av en utfordring her, for det er ikke lett å få tak i rømme, fikk piloten til å kjøpe da han var i Nairobi på torsdag, så det hjalp litt..
Vi har leid inn Mary til å være på kontoret, så får jeg laget litt istand til alle gjestene vi har invitert til kaffe.....
og på kvelden har vi planlagt grillig av jakt-kjøttet til piloten.... 17. mai i Arusha kan bli spennende...

Ingen kommentarer: