søndag 4. mai 2008

BACK

Ja, så er jeg tilbake i Afrika - nærmere bestemt Nairobi. Landet fredag kveld og skal være her til over helgen. Kjekt å få hilse på venner og kjent og å shoppe litt igjen....
Jeg fikk også den ære å ta med et svært viktig dokument ut fra UD slik at det lykkelige par kan få gifte seg i løpet av denne måneden.
Lærer Bodil og administrasjonsleder Justus planlegger giftemål nå med det første, så det var jo ekstra kjekt å få være postmann...
Ellers er det deilig å være tilbake - matatuene er som før - lesser på:
og jorden er fremdeles rød og en går med rødstøvete føtter...

blomsterprakten er som før - fantastisk, men jeg må alivevel si at Norge er fantastisk vakker på denne tiden, men bjerke som spretter og kvitveis og blomster som spretter opp etter vinterdvalen, men afrika er også fantastisk på sin måte... og så er det jo bare så deilig å få gå ut å spise injera wått sammen med gode venner i nairobi... det er bare såååå deilig...
Så jeg er bare sååå priviligert som får lov å ut å jobbe igjen her ute disse 5 ukene - tirsdag morgen setter jeg meg på bussen til Arusha - en 5 timers tur, og det er der jeg nå skal jobbe fram til 6. juni... følg med følg med...

3 kommentarer:

gunn sa...

sjekket bloggen din gjennom hele helga. godt å se at den omsider er blitt oppdatert. gleder meg til fortsettelsen. gunn back in norway

Mama Na mambo yake sa...

I´m following your safari here in Finland. Ha de! Laila

AMO sa...

Du oppfordrer oss i bloggen til å følge med - og det gjør jeg gjerne!

Håper du tar opp tråden fra forrige gangen du var i Arusha - og oppdaterer oss bla på arbeidet på kontoret, den dratsisk reduserte bougenvilliahekken - ja, hva med hundene?

Take care