fredag 25. mai 2007

SPRÅKSKOLE

Er det noe jeg er veldig glad for, så er det oppfriskningskurset jeg nå får i kiswahili. Her på stasjonen, så snakker neste ingen engelsk, så derfor går jeg nå og frisker opp swahilien min - nesten så å si begynner på nytt. Det er kjempebra. Det ser kanskje ikke så flott ut når en ser bygninger der hvor skolen er, de leier 2 etasjen - det er rett under der de bygger på (bygger på 2 etg). Jeg går 2 timer fra 2.30 - 4.30 pm og det er litt av en vei opp til skolen også - når det regner er det nesten umulig å gå - skikkelig gjørmete...
Jeg har en lærer helt for meg selv - Babu - han er en gammel og kunnskapsrik tanzanianer som kan mange språk, så jeg var kjempeheldig som fikk han. Har hatt 6 timer og skal ha 40, så da må det hjelpe på - skal være ferdig i løpet av juni....

Ingen kommentarer: