lørdag 21. april 2007

Litt fra livet i Arusha

Hver dag kl 1200 så har vi en kort andakt fra andaktsboen og varm lunsj og med medarbeiderne på stasjonen:



Skal man ha penger, så er det mange minibanker. For ca kr 2000,- får man Tshs 400.000,- det er maks man kan ta ut i minibanken og det holder en god stund. Her er det Reidun Svensen, henne jeg deler hus med som trengte penger:



Der er mange butikker i byen, og skal vi ha mel som vi trenger til hundene, så bruker vi å gå i denne gata her, her maler de opp det vi trenger, og der er masse små butikker som ha mye nyttig og unyttig - artig å se:


For mange år siden - helt tilake til beg på -90-tallet da jeg arbeidet her, så startet et byggeprosjekt med et stort hotell. Det har stått ganske nakent - som et sjelett i mange år - helt fram til nylig hvor de har fått tillatelse til å fortsette - så nå blir det noe av det flotteste de har her i byen:


Det er en flott by jeg bor i og nå har de fleste gatene i sentrum fått nylagt asfalt. Byen ligger vakkert til her ved foten av Mt Meru fjellet - godt 5000moh:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte bilder ! Du er jammen kommet godt i gang med blogginga !
Jeg begynte i dag. Adr : ashildkleiven.blogspot.com

Anonym sa...

Litt av en opplevelse som du fikk første natta,lite kjekk måte å våkne opp på. Flotte bilder du legger ut, gjekt for oss å følge med.

AMO sa...

Tenk at mzee kom - men hvem er han i den lyseblå overdelen?
Likte bildet med sprutregnet og utsprugne spiderliljer. Kjenner lukten av våt jord . . .

Sitter hos Elsa Lindtjen på Hunnvåg samen med Liv M og sjekker mailen. De ber meg hilse så masse.

AMO sa...

Kom deg i forkjøpet RÅ! Har allerde funnet svaret på spørsmålet mitt.