søndag 8. juli 2007

OPPSUMMERING

Jo, jeg har det veldig godt - Gud er god i mot meg. God helse, en flott familie, gode venner og et arbeid jeg trives i med gode medarbeidere.
I går avstemte jeg kasse og bank og det stemmer med regnskap og kontoutskrifter. Selv om det er et heller lite regnskap, så er det endel å holde styre på, for noe er bokbutikken og våre nasjonale arbeidere og noe er utgifter som kun har med misjonærene å gjøre - skatt til landet her, husleie for boliger vi leier ellers i landet her for misjonærene, bilutgifter som skal føres i Kenya og alle avgiftene på tomt og biler. Jo det er endel å holde orden på.
Så har vi jo også en stor tomt her som skal vedlikeholdes - nå skulle det meste være i orden - dvs jeg må få kjøpt noen hekksakser - det er ikke lett å klippe med de vi har - det er når en prøver selv en ser hvor ille noen av redskapene er, så nå ser jeg om jeg kan få tak i noen i Nairobi - reiser i morgen med buss.
I dag er det søndag og da har vi ikke noen til å ta seg av hundene, så kl 0715 har jeg og nabobarna gitt valpene mat og så måtte jeg rett og slett spyle ut der hvor jeg har de fleste valpene, litt hygiene må man jo sørge for... vi har ingen gjester på gjestehuset, de reiste i går, så da måtte jeg få av sengetøyet der og satt på vaske. Ho som har ansvaret har vært syk et par dager, men regner med å være på jobb igjen på mandag, så da er det kjekt at ho ikke blir overlesset med jobb. De får nok å styre med nå når jeg blir borte noen dager - det er mye ekstra med hundene.. men så har jeg også han Eivind Johannes, så han har også lovet å ta hundene et par dager, men så spørs det om han må ut å fly, så da må jeg ha backup.
Vel, det er både kjekt og arbeidssomt når jeg nå skal til Nairobi i morgen.
Tar bussen kl 0800 og er framme rundt 1400 og kl 1500 har jeg avtale sammen med adm.leder i Nairobi om et møte med hovedtrykkeriet vårt. Og tirsdag skal jeg ta meg av Thana som skal reise til Norge på kvelden, men da får jeg også gjort litt handling selv. Onsdag morgen skal jeg igjen på flyplassen i Nairobi å ta imot Reidun S som kommer ut igjen etter 2,5 mnd i Norge - så jeg har jo endel kjekke oppdrag også. Vi tenker å kjøre rett fra flyplassen og hjem til Arusha (må ha ned igjen bilen vår som Thana har hatt på ferie).
Det var litt om livet her uten bilder... så nå sidde jeg har og nyde stillheten med en deilig kopp kaffe og litt papayafrukt - ute er det litt sol men mest skyer, heller kaldt (men det skal det være, for vi er inne i den kalde perioden nå) - og litt over kl 1000 så kjører jeg til den internasjonale kirka - Eivind Johannes er på motorsykkeltur i dag, så da er det bare å kjøre alene - no problem. Trives godt i den internasjonale forsamlingen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!

Det er så hyggelig å følge med på bloggen din. Her har det regnet i 2 uker og nå skal det regne 1 uke til.På sykehuset er det bestemt at post Bjorbekk og 2.1.A skal legges ned. Så de tillitsvalgte vil få mye å gjøre.
Her går ellers det meste bra.

Hils kjente

Torbjørg