fredag 14. september 2007

BURSDAG

I dag har det vært en heller travel dag - jeg måtte til byen på formiddagen og Joakim gav vi fri i dag og i morra, for han har jobbet veldig mye, både morgen og kveld nå, så han trengte litt fri. Ove og jeg skulle ha ansvaret på ettermiddagen siden Mary på kontoret går kl 1200. Jeg var ikke tilbake før i ett-tiden og da var Ove i gang med oppryddig på et lager vi har. Der var så mange gamle datating som ikke kan brukes og ting etter kassettproduksjonen som vi har sluttet med, så vi hadde bestemt at det måtte ryddes unna før jeg slutter. Ove ryddet og ryddet.... og jeg skulle hjelpe han med et brev til lånekassa og ante fred og ingen fare.. skrev fødselsdato osv..så i 3 tiden lurer ove på om vi skal ha kaffe i dag? Ja det har vi da hver dag i 4- 5 tiden. Han luer på om vi skal ha kake til. Merkelig spørsmål, han bruke nå aldri å bry seg så mye om hva vi har til kaffen. Han lurer på om han skal ordne noe... og så sier han: du ser, jeg er bursdag i dag.....
Kan du tenke, hele dagen og jeg har ikke tenkt at han har bursdag og heller ikke da han sa han var født 14.9. MEN det var da godt han sa ifra, så gikk jeg hjem og laget kake og vi to drakk kaffe og spiste kake for det var ingen andre på stasjonen vi kunne invitere da, men etter hvert kom piloten og fikk litt også... det ble en god sjokoladekake med krem og frosne jorbær.....

og i kveld fikk vi gjester, så da var vi ute å spiste middag sammen som en fin avslutning, men den beste er nok at han får kjæresten på besøk i kveld. flyet er veldig forsinket, men Joakim reise med ut på flyplassen. Vi kjører aldri alene langt når det er mørkt og prioriterer hardt, men dette må jo prioriteres......
I morra blir jeg og Mary på kontoret, men det er bare halv dag på lørdag.....

1 kommentar:

Ove sa...

Takker for en fin tillstelning. Tror det var lurt at jeg sa ifra likevel, vist ikke hadde det sansynligvis ikke blitt den nydelige kaka til kaffen i dag...