mandag 15. oktober 2007

Internett....

Ja, nå har jeg da i flere dager forsøkt å få oppdatert bloggen min med bilder... det har vist seg å være veldig vanskelig - kommer bare feilmelding eller ikke tilgjengelig..
så har jeg da testet på IT-avisen hvor mange kbit/s vi får.
Det har ikke vært mye nei, så i dag var jeg mektig lei.
Først sjekket jeg hvor mye de leverte: 17/16 (nedlastning og opplastning) og da det ikke ble noe bedre, så tok jeg en ny sjekk og da var den 5/20 - da ringte jeg leverandøren - nå er det NOK...
og for han var det bare å trykke på en knapp og for meg å skru av modem og av med maskin og på igjen - vips hadde jeg 70/30.

Jo, jeg er blitt flink å klage..... og høre: sorry, madam.... we will fiks it...

I Africa er det slik at man kan ikke stole helt på at ting blir gjort - man MÅ følge opp - sjekke og sjekke og ikke ha FOR store forhåpninger, og da går det ganske bra. No hurry i Africa - det er ikke noe de bare sier, det er slik.....

En dag ringte jeg telefonselskapet og la ut om problemene og var mektig irritert - og så sier han i andre enden: what about god morning madam?... ja da blir man satt litt ut - psykologi for viderekomne det der.....
Men jeg har det veldig bra og trives fortsatt godt, men om 7 uker så setter jeg kurs hjemover - først Kenya og så Kristiansand - både gleder og gruer meg.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei igjen storesøster
Ja, det blir stor overgang å komme til Norge. Hele stor-familien savner deg. kristin gleder seg til tante kommer på besøk, hun er ganske klar for Kr.sand tur alene med tante.
veldig gøy å følge med på bloggen, skriver den ut og sender til kr.sand med jevne mellomrom
klem fra lillesøster