mandag 25. august 2008

Jobb, Jobb

Så hva går dagene med til: arbeidsledig blir man i hvert fall aldri her ute. Det dukker alltid opp noe "akutt". I dag var det en bil som måtte ha bilpapirer og det tar jo sin tid det og. Men så gir det jo også velsignelse når man kan få hjelpe til litt. Oppdatert budsjett for 2008 og budsjett for 2009 er sendt til styremøtet i Nairobi som starter i morra.
Arbeiderne på tomta her har lenge ønsket å få lære litt engelsk, bare så de kan snakke litt med de som kommer her og er innom på gjestehus etc...
så nå er vi i gang, helt enkelt, god morning, farvel, hva heter du osv, osv.. De var bare sååå kjempefornøyde i dag da vi endelig fikk satt igang... fornøyde arbeidere er også viktig...
og reperasjoner trengs også, det mest akutte var døra i gjerdet rundt varandaen her, det var helt av, så da fikk jeg nå ettåringen Trond til å fikse den... men det må nok gjøres noe mer der etterhvert, men det må nok heller vente til eierne er tilbake.... så klarte jeg å trykke inn sentrifugerings- stopp-knappen (var så irritert for at knappene ikke virket og tok litt hardt i og der stod den helt inne)... og det går jo bare ikke an. alt tøyet helt dryppende da jeg tok det ut av maskinen. Da er det greit å ha en pilot her som kan skru litt... så her ordner Gero opp - og han er tysker, så det gjøres helt etter boka....
og hvem kunne vite at da jeg ryddet mine foreldres hus og hadde masse ting og tang stående hos meg selv hjemme i leiligheten over noen måneder, at det skulle hjelpe meg her ute. (sett din vei i Herrens Hånd og stol på han, Han skal gjøre det - gjelder i stort som i smått)
For nå lever jeg i rot igjen, huset er fullt av nabohuset sine ting og tang som eivind pilot skal hente og pakke når han kommer ut..... det er jo bare utrolig hvordan Gud legger til rette for at man rustes til oppgavene.... (men æ kunne nok ikke hatt det sånn i lengden)... Men jeg har da en bitte liten plass til min bærbare pc, og det er nå det jeg trenger i dette rommet....
I morra er det å stå i kø i banken igjen mellom 1/2 til 2 timer alt etter som, men vi har penger som må inn på konto - boksalget går så det suser - bibler og sangbøker...... vi vil ikke ha kontanter liggende her....

Ingen kommentarer: