mandag 15. september 2008

Ryddig og Ryddig...

Dagene nå går med til å få orden på ting og tang. Nå har piloten hentet alle sine ting, så nå er det bare å sortere og finne ut hva som kan brukes og hva som ikke kan brukes. Da er Trond go å ha - selv om han enda ikke har fått arbeidstillatelse, så hjelper han til. Vet nesten ikke hva jeg skulle gjort uten han nå.I dag har vi virkelig fått kjørt oss - bokstavelig talt. Generatoren virket jo ikke før helga og vi fikk ikke noen reparatør til å fikse den, men skulle komme igjen i dag. Da jeg kom på kontoret, så mente de problemet måtte være noe annet (de hadde forresten rett), men jeg måtte da få tak i en annen "fundi", først kl 1430 kunne jeg komme å hente han. Han var flink, fant fort ut at det var rett å slett batteriet som var gåent, så når han forsøkte bilbatteriet mitt, så starta maskinen som bare det. Takk å lov at det bare var det... så nå er nytt batteri på plass, så er i hvert fall det ok.
En annen sak vi også måtte ordne i dag var at vi fikk en regning på 1,9 mill tshs for strøm på pumpehuset... (nkr 10.000) går jo bare ikke an. Det viste seg at de hadde lest feil på måleapparatet, men kommer de å fikse det, nei det må vi selv ordne opp i, så i dag ringte jeg og fikk en med opp til å lese av riktig og så skal vi ned i morgen å hente ny regning.
Vi var også på en av kontorene hvor vi søker momsfritak, og der fikk vi beskjed om at nå hadde de fått nytt skjema, så vi måtte fylle ut nytt å komme tilbake... skal levere det også i morgen.. utrolig hvor mye tid det tar slike ting.. så får vi se hva morgendagen bringer av uforutsette ting. Joakim kommer tilbake i morgen ettermiddag og da har vi nok av ting som må på plass før jeg reiser på fredag ettermiddag..

Ingen kommentarer: