tirsdag 9. september 2008

Ferie

Ja, så har jeg hatt ferie, fra og med fredag og til og med mandag - kom tilbake med bussen kl 1430 og da var det fullt kjør igjen.
MEn det var utrolig koslig, jeg hadde før jeg reiste ut avtalt med Jorunn som er barnelege på SSHF at vi skulle treffes en helg i Nairobi - hun på vei til Haydom og jeg oppe bare for helgen.
Her er hun sammen med sin mor, søster og tantebarn. Vi hadde en flott helg sammen og fikk shoppet og spist god mat på mange gode resturanter:

Jeg tok bussen opp på fredag morgen - veldig greit:
til og med kilimanjaro viste seg i full prakt... litt vanskelig å få tatt bilde da...
her nærme vi oss grensestasjonen, Namanga
endelig skal det bli fine veier nå, gamle veiene som nå er ca 50år skal vi totaltrennoverte og det er på høy tid - på Kenyasiden har de kommet langt, men i år skal de også starte på Tanzaniasiden:


det er så utrolig flott natur, selv når det er tørketid:


Ellers gikk forrige uke med til å sette ny familie inn i jobben, her traff vi en venninne av meg som driver et barnehjem, de har ikke så mye penger at de kan tenke vaktmenn, så de hadde just hatt innbrudd og mistet mye, men som de sa, vi er glad vi er i live:
Jeg fikk også vist fam Malmin noen fine steder å spise middag og bade, her fra Dik DikTorsdager har vi alltid bønnemøte, og da inviterer vi ofte andre fra gjestehuset med, her er vi alle samlet og har med oss Viggo som jobber for Wickliff - siden vi er så få, så starter vi alltid med felles kvelds:

Ingen kommentarer: