tirsdag 8. mai 2007

Barnehjemmet...

Da jeg var i kirka på søndag, så traff jeg igjen en venninne av meg fra min første tid her i Arusha (fra -89). Ho heter Angelica og driver nå bl.a et barnehjem for foreldreløse barn eller barn som kun har slektninger som ikke kan ta seg av dem. Hun får støtte fra Tyskland og Amerika. De har i dag 16 jenter i alle aldre. I ettermiddag var jeg på besøk hos dem og spise kvelds sammen med de - noen flotte barn som får masse oppmerksomhet og skole - alle har lært seg engelsk - her fra kveldsmaten med de minste:Dette er meg og den aller minste:

Hver kveld samles alle til kveldssamling før de miste skal i seng - da er det sanggleden som kommer til uttrykk - de var fantasisk flinke å synge og spille - alle deltok:

Her sitter de største av jentene - flotte ungdommer:

Ingen kommentarer: