lørdag 26. mai 2007

En "vanlig" LØRDAG

I dag hadde jeg tenkt jeg skulle fått gjort mye på kontoret - gjort ferdig litt forskjellig til uka, skatt som skal betales for nasjonale og for misjonærene her og sett litt på regnskapskontoene.... MEN det gikk ikke nei. Det er jo det som er så utfordrende med misjonærlivet - dagene er ikke forutsigbare.
I dag måtte vi få brent endel søppel, og da var det og hente fram fra lageret og tømt på parafin slik at alt bennes opp - ellers er det alltid noen nasjonalebarn i nabo-området som er innom å leker og som har bruk for ting derfra, og det er ikke noe kjekt...
Så vise det seg at vi har naboer som har laget seg et hull i bakken og kryper inn gjennom hekken og stjeler bananene våre, så nå må vi tette det - jeg har foreslått av vi kjøper piggtråd og putter inn på vår siden - det syntes hvist de andre også var en god ide......
Så var det å hjelpe til med litt bagasjeplass for misjonærer som skal hjem... har vi ekstre tønner, og det hadde vi jammen, godt vi får brukt de til noe nytting....
Så skulle jeg ordne noen bilder for Haydom som hastet veldig. Det var jo litt morsomt da, for det første tok det tid å laste ned bildene fra Haydom på nettet og da jeg kom til byen, så skulle de stenge, så det så mørkt ut, men da jeg sa det var for Haydom, så hev de seg rundt og ville gjerne hjelpe, selv om det ble overtid på et par timer.
Mens jeg ventet hjemme så ringte det noen og ville ha bibler, og det hastet for de skulle på markedet og dele ut og selvfølgelig kom de dag jeg var på vei ut. Jeg fikk tak i Joakim (min nasjonale medarbeider) og han var på byen, men hev seg rundt og kom hjem og tok over slik at jeg fikk hentet bildene.
Nå er det bare å få sendt de til Haydom så fort som mulig helst i morra. Og så løser det seg også.... Fikk telefon i kveld om at Anna Kari er i byen og drar i morra.... no problem... utrolig at det kan legge seg slik til rette.
Enda en utfordring har jeg, KRISE: en misjonær glemte igjen størmledningen til PCn - hjelpe og trøste og det er flere uker til de kommer her igjen, men nå får jeg sendt det og til Haydom, så kan de heller ta turen dit, det er ikke så langt - utrolig hvor det legger seg til rette.....
Og på butikken fikk vi solgt mange bøker i dag...
MEN jeg fikk gjort lite på kontoret.
I kveld ble jeg bedt med ut på den beste utegrillen vi har i Arusha - Kahns -fantastisk deilig kylling..... flott avslutning på dagen, kaffe hos meg etterpå.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, Hva skjer neste lordag???? Sitter aa lurer paa om jeg skal ta turen til Arusha. Er du hjemme da eller kankje i Nairobi? Hilsen Borkis