fredag 11. mai 2007

Ting tar tid og tolmodighet er stikkordet...

Nå er vi snart ferdig med å få overført diverse fullmakter slik at jeg kan overta ansvaret for SM her en periode. Det har vært lærerikt og utfordrende. Det er blitt mange timer i køer og fram og tilbake. Heldigvis har Eivind (Jåtun) god peiling og erfaring - ellers hadde det vært nesten til å gi opp av.
For å få overført signatur, så må man ha flere forskjellige papirer og det skal være i diverse kopier og bilder. For å få satt inn penger i bank eller betale kontant, så må man stå i kø - kan være opptil 70mennesker i kø - det samme gjelder for endel betalinger som skal gjøres på kontorer - må derfor beregne god tid ... Tolmodighet er et stikkord her.
Men framgangen er stor siden jeg jobbet her på slutten av 80-tallet - nå fungerer stort sett telefonen og vi har fått mobiltelefon. Strømmen er riktignok ikke helt stabil, så det er viktig alltid å ha en lommelykt med seg om kvelden eller stearinlys tent. Her blir det jo mørkt kl 1830 hver kveld unansett årstid.
Internett er også en velsignelse - gjør at en holder kontakten med venner og familie på en billig og grei måte.
Så har vi gjestehus her, og det er veldig kjekt å treffe både kjente og ukjente - jeg er så heldig at jeg treffer igjen mennesker jeg har møtt her ute for nesten 20 år siden, veldig koslig.
Nå i helga skal vi på tur til Tarangire nasjonalpark - en av misjonærene skal feire sin 50års dag og det skal bli kjekt.

Ingen kommentarer: