onsdag 5. desember 2007

FILMKVELD

Dette må jeg si var høydepunktet på min Pokot-tur - få være med ut på filmkveld i en menighet i nærheten - en halv times kjøretur fra stasjonen. Der plasserte vi bilen rett foran kirka og så rigget i opp lerret langs med bilens langside.
Vi hadde med oss alt utstyret som vi trengte - generator til strøm og filmutstyr... og først kom barna - det var i halv 7-tiden - og vi satte i gang,

veldig spennende for disse barna - de har ikke sett slikt før...

Traktater delte vi også ut før møtet - Christmasi ni nini? - Hva er jul? og de leste - og de leste..

og da vi fikk opp bildene på skjermen, ja så fulgte de med og litt etter litt fyltes det også opp med folk

etter hvert var det en stor flokk som kom der under den stjerneklare natthimmelen - vi viste film om hiv/aids og om alkoholproblmer og til slutt JESUS-filmen - var ikke ferdig før klokka ble nesten 12 midnatt - og da var det å pakke sammen og kjøre hjem


Vi var ikke hjemme før kl 0030 og da var vi trøtte for kalde - for det var jammen kaldt der i nattmørket... men du verden så flott det var å få være med og se hvor mange som kom å fikk med seg all den informasjonen. Så håper jeg og ber om at den også blir tatt til følge....
Nå er jeg tilbake i Nairobi og fredag morgen setter jeg meg på flyet til Norge - det skal bli godt å komme hjem, men 2. søndag i advent blir nok en god del annerledes den min første søndag i advent...

Ingen kommentarer: