lørdag 15. desember 2007

Førjul

Det er en overgang å komme fra Afrika til Norge før jul (i mørketiden)

For det første er det veldig kjekt å treffe familie og venner, men mørket og kulden er ikke noe å trakte etter. Gradestokken ligger stort sett og vipper mellom + og -.
Kjøringen går greit - selv om det tok et par dager å bli vant til å holde høyre...

Jeg hadde time til legesjekk her om dagen - kl 0930 på morgenen og fant ut jeg skulle spasere den halvtimen det tok til byen - en flott tur, men det er ganske mørkt så tidlig på morgenen - her fra juletrærsalget som alt var litt i gang på torget...

fra julegrana som lyser på torget...


fra Markens - utrolig flott kl 0915 på morgenen der folk forbereder dagens handel - noen time senere var det fullt av folk her på julehandel...
og så er det også tid for julebesøke - hadde med mine foreldre opp til Åseral - der var det litt snø... flott hva...

Ellers er det deilig å ha fri - tiden går med til å pakke ut leiligheten igjen og til å pakke julepresanger. Skal tilbake på jobb på ruspoliklinikken 2. jan. og før det må jeg få bukt med trøtthenten som nok skyldes de korte dagene med lys, så nå blir det svømming og solarium som kur... men ikke i dag, for i dag skal jeg i bursdagsselskap til min lillesøster og da blir det kanskje litt mimring fra afrikaturen deres i sommer...

Ingen kommentarer: