onsdag 7. mai 2008

Arusha

Ja, så er jeg altså tilbake igjen i Arusha og skal jobbe her i 5 uker. Knut som sitter i gul skjorte er på vei hjem - han blir i september 3-barnsfar - de venter tvillinger. Så mens de er hjemme, så trenger de litt hjelp i Arusha og så er jeg så heldig å får hjelpe til.
Så nå har jeg da byttet hus med Eivind (piloten) - han overtok mitt hus da jeg dro og nå bor jeg der han bodde som altså nå er Knut og Inger Line sitt hus.... men kaffe måtte vi ha på min gamle varanda - så fikk piloten en anledning til å få rydde opp litt... og Ove (voluntøren) fikk også sin etterlengtede 17-00 kaffe.

og etter hvert kom det flere til - Marit og Leif er innom noen dager - de er i evangeliseringsarbeidet i Katesh til vanlig. Reidun S er på Afrikatur igjen og har med en venninne og bor på gjestehuset - ettermiddagskaffen sette vi alle pris på
Piloten Eivind fikk en av valpene mine, Thana og de koser seg selv om Thana er så og si helt døv - stor er han blitt - snart ett år nå.... og piloten har ofret håret sitt til inntekt for misjonen - fikk inn noen tusen kroner på å la folk barbere skallen hans.... godt tiltak får en si...

Da jeg var her sist, så skar vi ned hekk og trær og planet bl.a et potetblomstre - nå blomster det i hagen og er riktig flott..


Og Khans måtte jeg også innom - var og hadde kveldsmat der i kveld - hvor har du vært madam, sa de. Det er så lenge siden vi har sett deg... koslig... I morgen får jeg ta en tur på tomta og ta noen bilder - det er blitt riktig så flott her.

Og på kontoret og bokbutikken går det sin vante gang, men noen utfordringer har vi, så de får jeg fortelle om litt etter hvert.

Ingen kommentarer: