torsdag 8. mai 2008

Kontorjobben

Det er mye kontorearbeid her. Joakim er nå sjef og klarer det utmerket, men sier han nå må få lært mest mulig mens jeg er her.... han kan utrolig mye, så det går jammen begge veier:

På kontoret i nærheten sitter Mary. Hun har ansvar for regnskapet og synes også hun trenger å lære litt mer. I dag fikk vi avsluttet 2007 i dataen, og det var ikke bare bare, men heldigvis har vi en i Nairobi vi kan ringe til. Så da han sendte over en prosedyre, så klarte vi i fellesskap å få det til. En god følelse og for Mary var det første gang hun gjorde dette, men nå kan hun det til neste gang. Så er det bare å få lagt inn busjettet for 2008 og lage forslag for budsjett 2009 - det skal hun også lære.
Vi har mange besøkende i løpet av dagen. Her er det Marit og Leif som pakke bilen og skal hjem til Katesh. Melania på gjestehuset (kona til Joakim) vil gjerne ha skyss. Hun studerer engelsk 1 time pr dag ca en times gåtur mot byen, men sparer litt tid når hun kan få skyss:
og i dag var også noen gode gamle venner innom tomta, så jeg fikk hilse på de, Kurt og Margaret fra Tyskland. De var jeg sammen med rundt -90tallet. Nå er de tilbake som pensjonister -deres datter er gift med en tanzaniansk lege og bor i Arusha - det som Margaret husket meg best fra, var faktisk min gode amerikanske sitronpai som bare tok 45min å lage før den kunne serveres varm.... nå har jeg lovet å servere den neste gang de kommer.
I morgen planlegges det en tur til Moshi - så kanskje vi får se Kilimanjaro....

Ingen kommentarer: