torsdag 22. mai 2008

Kontor og diverse

Denne uka har gått med til å se på regnskap og budsjetter og det aller viktigste denne uka var å få sendt alle de nye visumsøknadene.
Fikk papirene på mandag og så var det å kopiere, men da var strømmen borte... så var det til neste dag. Mary vil mer enn gjerne lære prosedyrene, så ho får med seg litt i hvert fall. Det er ikke bare å kopiere, men det skal fylles ut arbeidsgiver side og det skal skrives brev og følgebrev og sendes til de som følger opp for oss i Dar es Salaam:
Joakim reiste på ferie denne uka og blir borte 2 uker - en velfortjent ferie. Kona blir igjen å passer gjestehuset. Severa hjelper meg i huset og så har hun et oppdrag med å få vaske ned på bokbutikken - nå blir det rent og pent...

Piloten har skaffet seg bil, men han måtte ut å fly pasient til Nairobi, så Ove og jeg fikk det ærefulle oppdrag og hente bilen. En flott gammel, nesten veteranbil - kjempestilig, men det er en del som må repareres, så jeg var glad det var Ove som skulle kjøre den hjem - slitte dekk, dårlige bremser og sørpete veier.... men det gikk kjempefint, og vi fikk en flott naturopplevelse der vi kjørte gjennom flott natur...
så nå er bilen til oppgradering og alt bare velstand.
Jeg skal ha fri denne helga - skal til Nairobi i bryllup - gleder meg veldig.
I kveld er det bønnemøte og vi får gjester på gjestehuset igjen - hadde besøk av mine unge venner de forrige natt - de 2 amerikanske guttene som arbeider som lærere på bibelskolen på Waama. De kom for å hente sin pastor fra amerika til Kilimanjaro airport, så da fikk jeg den ære å kjøre de ut og hente han. Han hadde besteforeldre fra Norge - jo det er kjekt å være i afrika, en treffe mange forskjellige folk - ikke en kjedelig dag.... alltid noe uforutsett og utfordrende...

1 kommentar:

Reier sa...

Takk for en fin rapport igjen, Reidun! Kjenner at jeg begynner å lengte skikkelig tilbake igjen nå...

Hils Eivind J og si gratulerer med den nye bilen. Så stilig ut!