mandag 26. mai 2008

BRYLLUP

I helga har jeg vært i bryllup i Nairobi, lærer Bodil har giftet seg med adm.leder Justus som er enkemann og har en liten jente på 3 år, Anabella:
Jeg fikk det ærefulle oppdrag å få med ut brev fra UD slik at de kunne få lov å gifte seg, og hadde jeg ikke fått med det brevet da jeg reiste ut 2. mai, ja, så hadde jeg vel ikke fått med meg dette bryllupet (jeg skal hjem om 2 uker)... de ble gift tidligere i uka, men velsignet i den lutherske kirken i Nairobi på søndag:

og vi var mange som fikk overvære gudstjenesten og velsignelsen - her sitter je sammen med Liv og Tone:
alle måtte vi ned å være med, her repr med fam Ohma i forgrunnen:
og det lykkelige ektepar sammen med brudgommens far og stemor:

En venn av Justus var toastmaster og gjorde en flott jobb med å ivareta begge kulturene:
Festen var på misjonsstasjonen i Nairobi - en festpyntet sal med brudepar, forlovere og presten med fru på podiet:
SMCC stod for maten og serveringen, Kyllig og ris og mye annet godt....
Norskt innslag med sang:
Kenyansk innslag med sang og gaveoverrekkelse:

og vi var jammen mange sørlendinger der også, her representert ved her og fru Vik fra Flekkerøya:

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ta denne turen til Nairobi, men er bare så glad jeg gjorde det, utrolig kjekt å få være med å dele den flotte dagen med brudeparet og vennene og treffe nye mennesker....
Misjonærlivet er et rikt liv på så mange måter, ikke minst på den menneskelige side...

1 kommentar:

Helland sa...

Flott levert med mange fine bilder. Kjekt å følge med deg. Lykke til med inspurten.