fredag 22. juni 2007

HARDE TAK.....

Over 22000 bøker fordelt på 286 esker med 80 bøker i hver -10010kg ble båret inn på lageret i ettermiddag - heldigvis at vi har skolen å lagre i. Egentlig skulle ikke disse bøkene kommet før i juli en gang, men her gikk det unna. Beskjed fra trykkeriet i Nairobi tidlig i uka og nå på plass. Jeg hadde tenkt de kunne lesse i morra, for da var vi flere her, men det var greit å få det unna.
Her har vi vår clearing agent sammen med Eivind Johannes og Joakim. Jeg slapp og bære denne gangen - jeg tok bilder og så sørget for veske til alle (som en god sykepleier..) - det ble brus...

her er eivind johannes i gang - han var god å ha siden vi ikke hadde Eivind J her til å bære og stable:
og det er ikke liten bil som kom - det var langt å bære også innenfra bilen..
heldigvis fikk Joakim tak i noen nabogutter til å hjelpe oss, det var sterke gutter som virkelig bar - i løpet av en time var alt på plass på lageret...
jo det var litt å gå også - glad at mannfolka tok jobben... sist var det bare 70 bøker i hver kasse, så da klarte jeg det, men denne gangen prøvde jeg ikke engang...
Vel, nå blir det i hvert fall ikke noen flere sangbøker å lesse mens jeg er her, for nå skal boka revideres og når det er gjort er det mulig vi må utenlands å bestille - det er billigere, men det skal heldigvis de som kommer etter utfordres på..... jeg synes det er nok med å lesse 40.000 bøker i løpet av 2 mndr.
Så blir det spennende å høre hvordan det har gått med ettåringen vår, Thana, han har seg en boksalgstur til Lushoto og er tilbake i kveld.

2 kommentarer:

anne sa...

du er like flink å organisere som før ser eg :). anne

Anonym sa...

Hei!!
Såå koseligt å se Joacim igjen, du må hilse massssse til hamog familien!
Ser ut som du gjør en kjempejobb...

Brynhild