onsdag 13. juni 2007

HUNDER OG MAUR

Mine nye gjester: det kreler av maur over alt på tomta her nå. De kommer fram i kveldingen. - det er vel etter alt regnet vi har hatt - maurtuer forsøkes laget både her og der og så har vi maur som vandrer i kø og så har vi de som klyper noe forferdelig. Jeg stod å snakket med ene nattevakta her en kveld og pluselig setter han i et au... og da var det maur oppover leggene... ikke noe kjekt.... så nå har jeg rustet meg med spraybokser som hurtig tar livet av maur....
Men i kveld da jeg skulle inn på badet mitt, så var det masse maur i gangen min og da jeg tittet etter, så krelte det av maur på teppet - går ut fra at de kom inn med rengjøringen i dag - hushjelpen hadde sikkert teppe ut til luftning og når du ser her hvordan det kreler av maur i gresset, så er det ikke så rart.

Det mest leie i dag var at en av tispene drepte 2 unger til hos den andre. Så nå går den bare under navnet "drapskvinnen" - ho har nå drept 4 av ungene til den andre tispen - helt uhørt og det verste er at ho spiste den ene av de - ikke noe hyggelig situasjon, så nå har vi bare 7 valper igjen. Har ringt vetrenæren for å få råd.... jeg kan jo lite om hunder, what to do????....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er nok dessverre lite annet å gjøre enn å avlive drapsbikkja. Beklager!
Men slike tendenser er begynnelsen til en svært uheldig utvikling som sjelden kan reverseres. Best å ta ondet ved roten før det skjer noen verre ulykker (angrep på barn etc.)

Forøvrig koser vi oss begge med disse sidene, Reidun! Og vi gleder oss til å se seg igjen ved juletider!

Beste hilsen Bernt Erik (og Borgny som ikke er hjemme akkurat nå men på Flekkerøya på diakonal sommerfest UTEN ektefeller)