tirsdag 19. juni 2007

"Mambo mengi" - mange ting

Jo, uka har startet og vi er bare på tirsdag .... hvor skal det ende... I dag skulle jeg ned til politiet for å få overført jaktgjeværet i mitt navn, men problemet er hvilket kontor vi egentlig hører til. Nå har vi i alle år gått på stasjonen i byen og det har ikke vært noe problem. Nå mener de at jeg tilhører et kontoret som ligger mot Moshi... fordi jeg hører til Arumeru distrikt og ikke Arusha.... forstå det den som kan (ifølge de, så har det vært gjort feil tidligere og nå må de rette det opp....og de har sikkert rett). Nå jeg sjekket papirene våre, så jeg tror bare jeg avventer og ser, for det ser ut som at det er registrert på Scripture Mission, så nå får det bare vente.
MEN ikke nok med det. Plutselig kom politiet her i dag og skulle hente en av arbeiderne våre. Han som havnet i slåsskamp med naboen på søndag. De kom 3 stk + fornærmede og skulle ha med seg vår arbeider, så han måtte jo da bare gå. Nå ringte han i kveld og var hjemme og kommer i morgen, så de har vel ordnet det i minnelighet får vi håpe. Jo det er mambo menigi her.
Landlinjetelefonen vår har nå vært "out of order" - det er på 3. uka og ingenting skjer, men nå i kveld hadde vi han vi bruker til å reparere nettverket for noe annet, og han sa han skulle følge opp. Så kanskje i morra.
Ikke nok med det, men han som reparerer nettverket her, mener vi må skifte ut ledningene nå - de er10 år gamle og trengs å skiftes, så vi får se....
arbeidsledig blir en i hvert fall ikke - takk og lov at jeg har leilighet i Norge og ikke hus......

Ingen kommentarer: