fredag 9. november 2007

4 UKER IGJEN

Nå går det skremmende fort til jeg skal hjem - fredag 7. desember setter jeg meg på morgenflyet fra Nairobi til Kristiansand via Amsterdam...
..men det er mye som skal skje før den tid:
- det går fint med overlevering av jobben til Knut og Inger Line og lille Hanna (ett år) - positive unge mennesker som bretter opp ermene (ble vanskelig med armene) og tar ansvar.
- i dag får jeg besøk av 4 medarbeidere fra Nairobi - de kommer sammen med Andreas som skal på jakt med piloten og 2 fra Haydom - (jeg ble da ikke invitert med.....)
- min søster Gunn har jeg også gleden av å ha besøk av - ho reiser til haydom på mandag/tirsdag og får godt en uke der.
- Ove (ettåringen) og jeg reiser på boksalgstur på onsdag. vi må ta med masse bagasje til MARA, for endelig kom bagasjen til fam vorhaug - de har ventet et halvt år på den, så vi håper vi får plass til noen kasser med Bibler etc også. vi kjører rett til Mara og får med oss en helg med jakt - det skal bli stort. gleder meg veldig. På tilbaketuren skal vi stoppe flere plasser, bl.a. overnatte i serengeti for å selge bøker i noen av landsbyene der.
- helga etter håper jeg å få til en zanzibartur med min søster og 30.11. setter vi oss på bussen til Nairobi
- fra 1.12. til ca 4.12. skal det også skje noe stort - vi skal være med Ingrid til Pokot (nord-vest Kenya) - der har jeg ikke vært på nærmere 20 år.
Jo, tiden går fort nå - det er utrolig at jeg nå snart er tilbake i Norge hvor det også venter mange spennende utfordringer....
Gud har vært utrolig god mot meg - tenk at jeg har fått være frisk og fått det jeg har trengt til alle de utfordringene jeg har hatt disse månedene - fantastisk trosstyrkene!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Koss i all verden ska me klara å BRETTA OPP ARMANE??? Ser det for meg...

Anonym sa...

Kjære storesøster. Ja, jeg mener nå at du snart må få status som ennet enn besøkende, så mange ganger som du stikker til Afrika for å jobbe noen måneder. men, menn.... I Norge er du iallefall savnet på jaktlaget, så gled deg til jakta 2008 du! klem bente

Anonym sa...

Hei Reidun!
Gratulerer med plassen som første vara i kontrollutvalget!
Vi sender blomst når du er kommet vel hjem - ha en god reise!
Håper du kommer innom snart - vi gleder oss til å høre mer fra Afrika.
Mange hilsener fra oss på fylkeskontoret, Anne Britt, Frank og Gerd

Anonym sa...

Hei igjen Reidun. Koselig og interessant å lese om arbeidet du er med på, forstår nesten ikke at du klarer reise fra alt det dere:-) Jeg har fått Afrika litt i blodet etter min "lille"tur i Pokot, hils masse til Ingrid persionlig. Ho er ei strålende dame syns jeg. Og det er da sannelig du og . stor klem Wenche B