tirsdag 6. november 2007

Sørlendingstreff i Nairobi

Torsdag i forrige uke kjørte jeg opp til Nairobi - jeg hadde selvfølgelig flere ærender, men hovedgrunnen var at min søster Gunn kom fra Norge på besøk.
Det store overraskelsen var at jeg også traff Bjørg og Asbjørn fra Misjonshuset i Kr.sand - Asbjørn har jobbet noen måneder i Pokot for misjonen og var på vei hjem til Norge - og Øystein (ansvarlig på Haydom) satt på med meg fram og tilbake til Arusha fordi han MÅTTE få ordnet en tann som knakk.... og det var så komplisert at det bare var tannleger i Nairobi som kunne ordne det.
Vi var dermed bare sørlendinger denne morgen på gjestehuset... veldig koslig..
Kvelden før ble jeg invitert til nok noen sørlendinger, Tone bor og jobber i Nairobi - det gjør også søsteren Åse som er gift og har lille Simone - de to andre er mine kolleger, Åshild og Kirsten som jobber på den norske skolen i Nairobi.
og så må jeg bare vise den flotte blomsterprakten når man kommer til skolen og misjonen i Nairobi....

Ingen kommentarer: