fredag 30. november 2007

Avskjed, avskjed, avskjed osv..

I dag reiste jeg til Nairobi med buss og skal være her i Kenya i en uke. I går var det mye avskjed. Inger Line, Knut og Hanna tar over ansvaret på Arusha stasjon.Jennifer (hushjelperen min) og Melania forbereder avskjedslunsjen i går...
Det var ekstra hyggelig med kjøtt og brus til lunsj

det var en fornøyd arbeidsgjeng som spiste lunsj i går, men litt vemodig også - det blir mye velkomster og avskjeder for de trofaste arbeiderne ved Scripture Mission, Arusha

Joakim og Melania og barna deres er trofaste medarbeidere som tar et stort ansvar for driften av stasjonen vår - han har vært min nærmeste medarbeider disse snart 8 mndr - og i gårkveld inviterte de til avskjedsmiddag...

pilau - fantastisk godt.

Mary på kontoret har ansvar for regnskapet og gjør en god jobb - fleksibel slik at hun også tar et tak der det trengs, bokbutikk og gjestehus...

Thana er nå snart voksen, men sliter med hørselen, så det er jo litt trist å reise fra han også - får håpe det hjalp med øredråpene som vi startet med forleden dag...
og i dag har jeg pakket om - noe skal stå til sommeren slik at det går med containeren - det er for dyrt å sende ekstrabagasje med fly, så nå er tønna pakket og papirene snart ferdig...

i kveld var jeg ut å spiste med de andre "enestående" damene - vi hadde en veldig koslig kveld på en resturant på Karen.
og i morgen tidlig går turen til Pokot - gleder meg veldig.... frokost kl 0630 hos Åshild og så kjører vi rett etter på...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hele verden kommer til å savne blogg-innleggene dine.